logo

Czym jest pozycjonowanie?

logo

www na stolePozycjonowanie stron www jest to mówiąc krótko wzmacnianie pozycji internetowej strony w wynikach wyszukiwania. Pozycję tą możemy podwyższyć między innymi przez rozsiewanie ogromnej ilości odnośników do witryny, kluczowej dla nas. Nie ulega wątpliwości, że są dodatkowo inne zagadnienia połączone ze skutecznym pozycjonowaniem, ale o tym w dalszej części artykułu
Myśląc o pozycjonowaniu mówimy faktycznie ledwie o jednej wyszukiwarce internetowej, rozważamy jeno Google. Google przeważa na rynku polskim i światowym, z tej przyczyny nie ma sensu sobie zawracać głowy promilami, jakie zabierają inne programy do wyszukiwania, jak Yahoo, lub też Bing.

Optymalizacja strony www

By zainicjować odpowiednie pozycjonowanie, czyli wstawianie odnośników trzeba zorganizować dwie sprawy zespolone z optymalizacją. Pierwsza to optymalizacja techniczna, a kolejna to tzw.optymalizacja treści. O co chodzi w jednym pojęciu, a o co w drugim?
Optymalizacja techniczna to optymalizowanie kodu strony internetowej. Wielokrotnie może się to wiązać nawet z absolutną modyfikacją danego serwisu. Zasadniczą rzeczą jest możliwie jak najbardziej dogłębne uproszczenie kodu. W tym celu, aby strona internetowa migiem wczytywała się i wyskakiwała w wynikach. Często strony www przeładowane na przykład technologią flash ładują się bardzo mozolnie. Najlepszym wyjściem będzie zastąpienie technologi flash Kaskadowymi Arkuszami Stylów Jeśli wypełnimy optymalizację techniczną znajdujemy się w połowie drogi.
Kolejny element to optymalizacja treści. Wiąże się ona z dopracowaniem nagłówków, ułożenia odsyłaczy występujących na stronie a także akapitów. Jesteśmy zmuszeni dostosować wszystkie detale znajdujące się na stronie www. Po to, żeby witryna przedstawiała się przejrzyście, i nie stanowiła kłopotu w przeglądaniu serwisu. A ponadto była dokładnie taką, jaką życzy sobie oglądać Google.
Optymalizacja treści jest zespolona ściśle z taktyką pozycjonowania jaką przyjmiemy dla naszych interesów. W związku z tym powinniśmy wykonać takie coś, jak zanalizowanie rynku. Po prostu zobaczyć na serwisy www konkurentów i zbadać je. Zrozumieć jak są ukształtowane.  Bezwzględnie musimy zwrócić uwagę na znaczniki meta, jakie posiada strona. Jaką treść zawierają serwisy naszych rywali biznesowych. Jak wmontowane są wyrazy kluczowe na serwisach, przede wszystkim w tytule, description, keywords, nagłówkach , treści. Znaczące są również anchor teksty, jakie posiada reszta rynku.
Gdy będziemy mieli prawidłowo uplanowaną strategię pozycjonowania możemy rozpoczynać z zostawianiem odnośników, ale … przed nami pozostało ostatnie zagadnienie.. A lepiej powiedzieć zapytanie:

Pozycjonować samodzielnie, czy pozycjonowanie przekazać na zewnątrz?

Ten problem nie jest prosty. I trzeba popatrzeć na kilka wyznaczników zanim rozpoczniemy kampanię.
Zasadniczy problem, to ilość godzin, które możemy temu poświęcić. Jeśli chcemy się skupić jedynie na progresie biznesu, możemy poprosić firmę pozycjonerską o obsługę naszych serwisów w Internecie, ale …
Zasadniczo nie będzie to tanie ( o micie darmowego pozycjonowania więcej przeczytasz na blogu tanie-pozycjonowanie-stron.pl). W grę wchodzi albo opłata miesięczna, lub też konkretne sumy za wyszczególnione frazy spisane w umowie. Ponadto, niestety, nie będziemy mieli takiego wpływu na wyniki pozycjonowania. Mimo, że na pewno otrzymamy miesięczny raport z wynikami, to jednak nie będziemy mieli czasu, żeby właściwie to zbadać. Dlatego jest uzależnione stricte od solidności agencji, która świadczy nam usługi, czy nie będzie nas oszukiwać. seo otacza cały świat
Mnóstwo biznesów, nade wszystko u zarania decyduje się na samodzielne pozycjonowanie. Podstawowym powodem jest zbyt mała ilość kasy. Póki nie osiągamy zadowalających przychodów z firmy, którą kierujemy, dopóty nie jesteśmy w stanie bulić za usługi pozycjonerskie.

Pozycjonowanie dosyć proste

Fajną wiadomością jest to, iż pozycjonowanie stron www jest całkiem proste. To znaczy, że można się go nauczyć w niedługim czasie, i czynić na własną rękę. Złą informacją jest duża czasochłonność tego procederu.
Wybór jak zwykle jest wyborem właściciela biznesu, ale ważne ażeby decyzję powziąć świadomie, mając baczenie na wszelakie argumenty “za” i “przeciw”.

Napisz Twój komentarz do artykułu

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

logo
logo
Artykuły gościnne | właściciel: Paweł Krzyworączka