logo

Jak wypromować sklep internetowy?

logo

Nie ma dwóch jednakowych sklepów

Na samym początku warto wspomnieć, że nie ma jednej, niezastąpionej techniki, która umożliwiłaby skuteczne pozycjonowanie każdego rodzaju sklepu. Jedne serwisy są proste, inne rozbudowane, w jednych zakupimy bieliznę, w kolejnych sprzęt fotograficzny itd. – każdy przypadek powinno się w związku z tym traktować indywidualnie.
Wskazać można jednak pewne bazowe taktyki, które są odpowiednie w większości przypadków i które warto wykorzystać jako podstawę. Standardowe strategie, do tego analizowanie danych i odrobina kreatywności mogą zapewnić nam szczęście w formie wzrostu sprzedaży.

Promowanie poprzez płatne linki

koszyk na zakupyDobrym posunięciem na na początek, nie tylko dla sklepu, ale każdej strony internetowej, jest promocja za pomocą  płatnych linków. Posiada ona tę zasadniczą cechę, że efekty reklamy dostrzegalne są niemal natychmiast. Wystarczy w związku z tym, że zapłacimy właścicielowi wyszukiwarki za dane słowa kluczowe, a liczna grupa użytkowników odnajdzie odnośnik do opłaconej strony. AdWords jest niestety kosztowne, wobec tego raczej nie wykorzystuje się linków płatnych jako strategii stałej. Funkcjonuje za to idealnie jako pole testowe dla fraz kluczowych. Używając znalezionych w Internecie aplikacji można sprawnie sprawdzić, które frazy przynoszą największą liczbę odwiedzających, a – co istotniejsze – najwyższą konwersję.

Najpierw podstrony

Sklep w Internecie jest z reguły bardzo obszerną strukturą – posiada odpowiednie kategorie, które składają się z własnych partii, a w tych częściach (czy nawet głębiej) ulokowane są strony konkretnych towarów. Większość specjalistów SEO zaleca, aby to właśnie na tych ostatnich skupić się najbardziej, zwłaszcza na początku kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania.
Wpisane w okno wyszukiwarki hasło, które zawiera nazwę danego towaru (nazwę producenta, serii, ewentualne dane techniczne i nazwę miejsca), jest bez wątpliwości rzadziej wpisywanym przez internautów pytaniem, niż nazwa ogólnej kategorii. Na przykład: „asus a53 4×2,1gh krakow” będzie mniej wziętą frazą niż „notebooki” lub „lenovo poznan”.
Owa niższa frekwencja skutkuje jednak zasadniczo prostszym, a wobec tego i tańszym pozycjonowaniem. Dodatkowo złożone frazy dają z reguły wyższą konwersję wśród internautów, czyli większy odsetek osób, które zobaczyły nasz sklep internetowy i postanowiły coś nabyć.
Dopiero po wypromowaniu witryn produktów, warto przejść do promocji ogólnego działu a następnie całej witryny. Przeciwna sekwencja może nie okazać się zbyt efektywna.

Budowa zaplecza

Jednym z podstawowych warunków opłacalnego reklamowania w wynikach wyszukiwania jest porządne zaplecze pozycjonerskie. Zaplecze oznacza wszystkie serwisy, którymi rozporządza specjalista SEO, i z których może konstruować odnośniki do promowanej witryny. Istnieją jednak różne rodzaje zaplecza SEO, a Google nie wartościuje wszystkich równo. Dobrym zapleczem są serwisy tematycznie powiązane z witryną, którą staramy się wypozycjonować. A także serwisy, które stworzyły już własną historię i egzystują w Internecie od kilku lat.
Właściwe zaplecze dla sklepu internetowego to też katalogi sklepów. Nie jest to wprawdzie merytorycznie idealna technika, potrafi być mimo tego skuteczna, jeśli uda nam się wpisać adres do dziesiątek czy setek solidnych (czyli płatnych i aktywnych) katalogów. Masowe katalogowanie jest łatwe dzięki tzw. multikodom – które oferują jedną zapłatę za dodanie do wielu katalogów.

Pozycjonować samemu czy szukać specjalisty?

planeta seoJeśli rozporządzamy sporą ilością niezagospodarowanego czasu, możemy przeznaczyć swoje siły na testowanie słów w kampanii linków płatnych czy stawianie odpowiedniego zaplecza. Należy tu jednak dodać. że pozycjonowanie za każdym razem wyprzedzać musi porządna analiza i optymalizacja kodu witryny – a to wymaga więcej czasu i doświadczenia.
Czas i wiedzę, a zwykle także rozbudowane zaplecze mają natomiast specjaliści od SEO, którym można zapłacić za pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to co prawda bardziej obciążające finansowo rozwiązanie, jednak diametralnie łatwiejsze i pewniejsze. Dobrze jest tylko pamiętać, aby przejrzeć gruntownie portfolio ewentualnego przyszłego zleceniobiorcy i zobaczyć jak dużo sklepów online wypromował i z jaką skutecznością.

Napisz Twój komentarz do artykułu

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

logo
logo
Artykuły gościnne | właściciel: Paweł Krzyworączka