logo

O projekcie

W internecie promujemy się na różne sposoby. Wykupujemy płatną reklamę w wyszukiwarkach (np. Google AdWords), kupujemy bannery (np. na popularnych blogach), prowadzimy marketing partyzancki (udzielając się na forach, blogach i serwisach społecznościowych). Oczywiście również pozycjonujemy nasze serwisy internetowe w wyszukiwarkach – głównie z myślą o wyszukiwarce Google. Czy możemy coś jeszcze zrobić, by lepiej i skuteczniej się wypromować? Oczywiście, że tak. Od tego są takie właśnie projekty, jak Sukceseo.

Artykuły gościnne, promocyjne

Pozycjonując nasz biznes / serwis, musimy zdobywać linki, odnośniki do niego. Google tego nie lubi. W ogóle nie lubi pozycjonowania. W zasadzie linki do naszych stron powinny być dodawane spontanicznie przez innych użytkowników internetu – wtedy byłoby w porządku.

Czy jest jednak metoda zdobywania linków i popularności serwisu, którą nawet samo Google pochwala? Tak, jest: są to artykuły gościnne. Na czym polega ta zabawa? Otóż:

  • Ktoś prowadzi bloga, portal, wortal lub inny serwis internetowy.
  • Ktoś inny chce się wypromować w internecie i proponuje właścicielowi serwisu: „Słuchaj, napiszę specjalnie do Twojego serwisu wartościowy artykuł na temat tego, czym się zajmuję i na czym się znam, ok? Twoją korzyścią będzie ciekawy artykuł, a moją korzyścią będzie zapromowanie się na łamach Twojego serwisu i przy okazji pozyskanie kilku linków zwrotnych. Co Ty na to?”
  • Gdy te dwie osoby dogadają się, to bezpłatnie lub za uzgodnioną opłatą następuje zamieszczenie artykułu gościnnego w tymże serwisie

Administrator Forum w akcji

4 razy win!

Mamy tutaj do czynienia z ciekawą sytuacją, którą określiłbym jako „4 x win”. Co mam na myśli? Otóż w tej sytuacji korzystają aż cztery strony:

  1. Właściciel serwisu, który przygotował i zamieścił u kogoś artykuł gościnny, ponieważ promuje swoją stronę www. Zdobywa wejścia bezpośrednie, zwiększenie świadomości marki / domeny oraz linki pozycjonujące.
  2. Właściciel serwisu, do którego dodano artykuł. Ma dodatkową treść, dzięki której będzie miał dodatkowe wejścia na serwis – i np. zarobi więcej na reklamie kontekstowej.
  3. Użytkownik internetu, który trafiając na wartościowy artykuł dowie się czegoś ciekawego oraz pozna wartościowy serwis, który być może zechce odwiedzić.
  4. Samo Google, któremu zależy na wyświetlaniu wartościowych stron, ponieważ przekłada się to bezpośrednio na zadowolenie użytkowników wyszukiwarki – a w konsekwencji tego – na zarobki firmy Google.

Co Ty na to? Bo mi się to podoba: ciężka praca jest wynagradzana. Model idealny. Zatem na co czekasz: szykuj wartościowy artykuł do Sukceseo!

Pozdrawiam z uśmiechem 😉

Paweł Krzyworączka

logo
Artykuły gościnne | właściciel: Paweł Krzyworączka